۲۳:۴۲

۱۴۰۴/۱۲/۰۲

ثروتی که با وعده وعید‌های بی‌ثمر همچنان می‌سوزد

ثروتی که با وعده وعید‌های بی‌ثمر همچنان می‌سوزد
درحالی‌که مسئولان می‌گویند، تاکنون ۱۴ میلیون متر مکعب گاز مشعل صرفه‌جویی شده است، اما هنوز مشعل‌های گاز همچنان در جنوب کشور می‌سوزند.
کد خبر : ۴۹۱۴
به گزارش هاب صنعت؛

درحالی‌که مسئولان شرکت ملی پتروشیمی و شرکت نفت می‌گویند، تاکنون ۱۴ میلیون متر مکعب گاز مشعل یا فلر‌ها صرفه‌جویی شده است، اما هنوز مشعل‌های گاز همچنان در جنوب کشور می‌سوزند و علاوه بر سوزاندن ثروت ملی هوا را آلوده می‌کنند.

شمس‌اردکانی، استاد سابق اقتصاد انرژی دانشگاه تهران با بیان اینکه اصولاً سوزاندن گاز و تبدیل گاز به انرژی حرارتی کار اشتباهی است اظهار کرد: روزانه ۴۰ میلیون مترمکعب گاز مشعل در کشور سوخته می‌شود که این حق نسل‌های آینده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز گفته است: با سرمایه‌گذاری در طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ۳۲۰۰ قرار است گاز‌های مشعل صرفه‌جویی، جمع‌آوری شده و به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس فرستاده شود که به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها از آن استفاده شود.

سرمایه‌گذاری در هر یک طرح ان‌جی‌ال حداقل ۲ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که در شرایط کنونی چنین پولی در کشور به سختی به دست می‌آید، بنابراین فلر‌ها می‌سوزند و مسئولان همچنان وعده می‌دهند.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha