مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به چالش ناترازی مصرف انرژی در کشور، از امضای ۷۷ قرارداد راهبردی با شرکتهای کارور خبر داد تا از طریق هوشمندسازی و بهینهسازی مصرف، پایداری جریان گاز در تمامی استانها تضمین شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از اجرای طرح «استان بدون نشر گاز» در این استان خبر داد و گفت: با اجرای اقدامهای نوآورانه، تکمیل عملیات نشتیابی و رفع موارد شناساییشده، سالیانه بیش از ۶.۲ میلیون مترمکعب گاز صرفهجویی شده است.
مدیر بهینهسازی مصرف انرژی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه پویش «کاهش ۱۰درصدی مصرف انرژی» بهعنوان راهبرد مدیریت مصرف انرژی در قالب مسئولیتهای اجتماعی اجرا شده است، گفت: کاهش حدود ۳۴۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز از ابتدای آغاز به کار این پویش تاکنون ثبت شده است.
قبوض انرژی خانگی در بریتانیا از ماه ژوئیه (تیر) با ۱۳ درصد افزایش به ۱ هزار و ۸۵۰ پوند در سال خواهد رسید.
در حالی که تعطیلی سکوهای گاز رژیم صهیونیستی حدود ۴۶۰ میلیون دلار خسارت به اقتصاد این رژیم زد، شرکت نفتی ایتالیایی «انی» نیز از مشارکت در پروژه حفاری گاز اسرائیل کنارهگیری کرده است.
به گفته مدیر بهینهسازی مصرف انرژی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امسال برنامه صرفهجویی حداقل ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور دنبال میشود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر مدیریت مصرف و حفظ پایداری شبکه گاز کشور در زمستان پیشرو، گفت: سناریوهای عملیاتی برای هر استان تا پیش از آغاز فصل سرما، باید به تفکیک و با برنامه مشخص، تدوین و تمرین شود.
مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران از ورود ۲۹ استان به گام اجرایی طرح شرکتهای «کارور» خبر داد و گفت: در این مدل، هلدینگهای بزرگ اقتصادی با هدفگذاری کاهش ۷ درصدی مصرف، برای تبدیل صرفهجویی به ثروت و مدیریت ناترازی انرژی وارد میدان شدهاند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از امضای ۷۷ قرارداد کارور انرژی در استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت: این طرح، فرصت مناسبی برای مدیریت، بهینهسازی و کنترل مصرف انرژی در کشور فراهم میکند.
رئیسجمهور گفت: گازی که امروز برای تأمین سوخت نیروگاهها مصرف میشود، در صورت مدیریت مصرف داخلی، قابلیت ایجاد درآمدهای قابلتوجهی برای کشور دارد و منافع حاصل از آن میتواند به صورت مستقیم در بهبود معیشت و رفاه عمومی مردم اثرگذار باشد.