شرکت گاز استان کردستان تاکنون سه قرارداد در حوزه فرهنگسازی مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی با شرکتهای کارور امضا کرده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تشریح اولویتهای ۱۴۰۵، از برنامهریزی برای بهرهبرداری از ۵۷۴ کیلومتر خط لوله جدید و ۱۲ واحد تأسیسات تقویت فشار گاز خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کارنامه موفق این شرکت در عملیاتیکردن طرح بهسازی موتورخانهها گفت: با اجرای این طرح، رکورد صرفهجویی ۷۳۹ میلیون و ۷۰۴ هزار مترمکعبی طی پنج سال اخیر ثبت شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی از اجرای ۳۳ برنامه در حوزه بهینهسازی مصرف انرژی و کربن با هدف صرفهجویی سالانه ۲۱۶ میلیون مترمکعبی گاز خبر داد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از بازگشت سه سکوی فراساحلی میدان مشترک پارس جنوبی به مدار تولید پس از جنگ تحمیلی سوم خبر داد.
مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز از تحقق پایداری در انتقال گاز، همراه با کاهش هزینه و زمان تعمیرات با کمک ساخت ابزار آزمون FCV در یکی از تأسیسات تقویت فشار این منطقه خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت اولویتبندی در اجرای پروژههای بزرگ از جمله بازسازی زیرساختهای آسیب دیده جنگ تحمیلی سوم، گفت: مدیریت دقیق منابع، صیانت از استانداردهای ایمنی و استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایههای انسانی از مهمترین شاخصهای اجرای بهموقع پروژههاست.
برای نخستین بار عملیات مشبککاری به روش TCP به طول بیش از ۹۸۰ متر در عمق ۵۱۰۰ متری چاه شماره ۵ سکوی فاز ۱۵ پارس جنوبی در یک مرحله و بدون حتی یک مورد خطای عملکردی اجرا شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی ۹۳ کیلوواتی این شرکت اشاره کرد و گفت: با راهاندازی این نیروگاه، ۳۱ درصد برق مصرفی شرکت از طریق انرژی خورشیدی تأمین میشود.
آژانس بینالمللی انرژی اعلام کرد که درگیریهای خاورمیانه با تغییر مسیر جریان مالی، سرمایهگذاری در حوزه گاز طبیعی را در سال ۲۰۲۶ به بالاترین حد در ۱۰ سال گذشته میرساند.