مجری طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی از پیشرفت ۹۳ درصدی ساخت نخستین جکت این میدان مشترک خبر داد و گفت: با شتابگیری عملیات اجرایی در دولت چهاردهم، انتظار میرود بارگیری این سازه دریایی طی روزهای آینده و نصب آن تا پایان امسال انجام شود.
آیین امضای ۲۲ قرارداد میان ۱۱ شرکت گاز استانی با شرکتهای کارور امروز (یکشنبه، پنجم بهمن) با حضور سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سایر دستگاهها در سالن شهید رجایی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.
۲۲ قرارداد میان ۱۱ شرکت گاز استانی و شرکتهای کارور بهمنظور بهینهسازی مصرف گاز امضا شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تأیید صلاحیت ۳۵ شرکت کارور گاز خبر داد و گفت: فعالیت شرکتهای کارور الگوی جدیدی است که تهدید «خامسوزی» را به فرصتی برای کسبوکار و صرفهجویی تبدیل میکند.
خاموشی فلرها بهعنوان یکی از مهمترین مطالبات زیستمحیطی استان خوزستان، با حساسیت و حمایت جدی قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات مشترک صنعت نفت و پتروشیمی برای جمعآوری و تبدیل گازهای مشعل به خوراک، وارد مرحله اجرایی گستردهتری شده است.
مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران از تدوین یک روش علمی و قابل اعتماد برای مدیریت مصرف گاز با بهرهگیری از توان ۱۱ شرکت مورد اعتماد سازمان بهینهسازی خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بر پیگیری جدی وزارت نفت برای بهینهسازی مصرف گاز با همکاری شرکتهای کارور تأکید کرد و گفت: پیشبینی میشود با اجرای کامل این طرح، کاهش ۲۵ تا ۳۵ درصدی مصرف گاز در انتهای زنجیره مصرف محقق شود.
مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران از امضای قرارداد گاز کاربر بین شرکتهای برق و شرکتهای گاز استانی خبر داد و گفت: این شرکتها قرار است به بهینهسازی و مدیریت مصرف در بخشهای مختلف از جمله بخش خانگی کمک کنند.
مدیر برنامهریزی تلفیقی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران قراردادی را با ۲۰ شرکت خدماترسان امضا میکند تا برای بهینهسازی مصرف انرژی، به ویژه برای مشترکان پرمصرف (پلههای ۳ و ۴ تعرفه گاز)، اقدامات رایگان انجام دهند.
مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری و صنایع جزء به بالاترین میزان خود یعنی برابر با ۷۰۲ میلیون مترمکعب در روز رسید.