شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد ۱۵۰ میلیارد مترمکعب از ذخایر آبهای زیرزمینی غیرقابل تجدید، برداشت شده است. با توجه به این شرایط و براساس قانون برنامه هفتم، فضای سبز به جای استفاده از آبهای زیرزمینی باید با پساب آبیاری شود.
سخنگوی صنعت آب با اشاره به تداوم افت فشار آب در مناطق مختلف کشور از جمله تهران اعلام کرد که مدیریت فشار یکی از ابزارهای اصلی وزارت نیرو برای به تعویق انداختن بحران آب در پایتخت است.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه بازار آب تشکیل میشود اظهار کرد: در این طرح منابع و مصارف تراز خواهد شد و در اختیار ذینفعان قرار خواهد گرفت.
دانشمندان چینی یک مولد برق قطرهای شناور(DEG) ساختهاند که انرژی قطرات باران را بدون نیاز به سازههای سنگین زمینی، به انرژی تجدیدپذیر تبدیل میکند.
بهینهسازی مصرف برق در صنایع نفت و گاز ایران، هم هزینهها را کاهش میدهد و هم اثرات زیستمحیطی را کاهش میدهد. استفاده از فناوریهای نوین و سیستمهای هوشمند، کلید موفقیت در این حوزه است.
ایران با ظرفیت بالای منابع خورشیدی و بادی، فرصت ویژهای برای توسعه انرژیهای تجدیدپذیر دارد. سرمایهگذاری در این حوزه باعث کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی، کاهش آلایندگی و افزایش بهرهوری انرژی میشود.
توسعه انرژیهای تجدیدپذیر در ایران، فرصت طلایی برای کاهش وابستگی به سوختهای فسیلی، کاهش آلایندگی و افزایش بهرهوری انرژی است. ترکیب انرژیهای خورشیدی، بادی و گازی، مسیر ایران به سمت آینده پایدار انرژی را هموار میکند.
وزیر نیرو با بیان اینکه تلاش میکنیم تا پایان امسال ۳ هزار مگاوات ذخیرهساز در بخش صنعت برق بسازیم اظهار کرد: همزمان با افزایش ظرفیت تجدیدپذیرها برنامهای برای افزایش ظرفیت ذخیرهسازها تا ۱۰ هزار مگاوات داریم.
بحران آب دیگر مسئلهای فنی نیست، بلکه آزمونی برای «مدیریت جمعی» است و اگر رویکردها تغییر نکند، تابستانهای آینده دشوارتر از امروز خواهد بود.
رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: دورنمای شرایط اقلیمی کشور الزام میکند که مدیریت قوی و دقیقی را برای مصارف آب در حوزههای شرب، صنعت و کشاورزی اعمال کنیم تا ناترازی تحمیل شده برمنابع آبی را جبران و خود را برای دهههای آتی آماده کنیم در غیر این صورت شرایط خوبی در انتظار ما نخواهد بود.