مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: امسال سال آبی را با ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب سدها آغاز کردیم که با لطف خدا و مدیریت مصرف، ذخایر سدهای تهران به ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسید.
در حالی که خاموشیهای تابستانی فشار سنگینی به شبکه برق و صنایع وارد کرده، دولت دوباره بازگشت تغییر ساعت رسمی را بهعنوان راهکاری برای صرفهجویی تا ۲ هزار مگاوات برق از مجلس پیگیری میکند.
وزیر نیرو با بیان اینکه ۳۰۰ دشت کشور با پدیده فرونشست زمین مواجه هستند، افزود: با وجود بهبود میانگین بارشهای کشوری، تنها در استان تهران نسبت به میانگین بلند مدت شاهد ۳۷ درصد عقبماندگی هستیم.
سخنگوی آبفای استان تهران با اشاره به الزام دستگاههای اجرایی به استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، از رصد مستمر عملکرد ادارات توسط سازمان بازرسی خبر داد و نسبت به افزایش ۳۰۰ میلیون لیتر مصرف آب پایتخت با آغاز به کار کولرها هشدار داد.
معاون برنامهریزی و اقتصادی وزارت نیرو از اجرای بستههای مشوق جدید شامل تخفیفهای ۳۰ درصدی قبض برق و جایگزینی رایگان وسایل سرمایشی و گرمایشی قدیمی خبر داد.
مدلهای معتبر جهانی در جدیدترین بهروزرسانی برای ایران پاییزی پربارش و کمسابقه در بسیاری از مناطق ایران پیشبینی کردهاند.
با آغاز روزهای گرم، وسایل سرمایشی جای خود را در خانهها، مغازهها و ادارات باز کردهاند اما هزاران مگاوات افزایش سالانه مصرف برق فقط به دلیل کولرها راهی جز افزودن ظرفیت تولیدی جدید در هر سال باقی نمیگذارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای استان البرز گفت: در حال حاضر، حجم آب موجود در سد طالقان نزدیک به ۲۰۰ میلیون مترمکعب شده است.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تجربه سال گذشته نشان داد زمانی که مردم از وضعیت سدها مطلع میشوند، به عنوان صاحبان اصلی این سرمایه، همراهی و همکاری لازم را دارند که نتیجه آن کاهش ۲۵ لیتری سرانه مصرف آب از ۲۲۰ به ۱۹۵ لیتر بود.
رئیس شرکت دولتی روساتم گفت: اطمینان داریم که این شرکت قادر خواهد بود برنامه خود برای بازگرداندن کارکنان روس نیروگاه هستهای بوشهر را در هفتههای آینده اجرایی کند.