عملیات احداث و بهرهبرداری از نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی نمایشگاه بینالمللی تهران با اتصال کامل به شبکه برق سراسری پایان یافت.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تأکید بر نقش تعیینکننده مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف برق اعلام کرد: پویش ۲۵ درجه و طرح ملی سبا با محور فرهنگسازی مصرف بهینه و اصلاح الگوی مصرف، در حال اجراست.
معاون وزیر نیرو از پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به شهروندان برای احداث نیروگاههای خورشیدی در پشتبام منازل خبر داد.
پیشبینیها نشان میدهد نیاز مصرف برق کشور در روزهای پیش رو از مرز ۶۰ هزار مگاوات فراتر رفته و در صورت ادامه روند مصرف فعلی، تا ۶۴ هزار مگاوات افزایش پیدا میکند که این موضوع ضرورت توجه جدی به مدیریت مصرف برق را دوچندان میکند.
مدیرعامل برق پایتخت اعلام کرد: مشارکت شهروندان در پویش ۲۵ درجه، صرفهجویی معادل مصرف برق یک شهر دو میلیون نفری را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: با تلاش شبانهروزی و همت جهادی متخصصان داخلی تعمیرات اساسی پنج مولد استراتژیک و حیاتی به ظرفیت ۴۶۹ در نیروگاههای نقاط مختلف کشور با موفقیت به پایان رسید.
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف را مشاهده میکنیم؛ این در حالی است که با توجه به شرایط موجود باید انتظار افزایش مصرف را داشته باشیم.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از قطع برق ۱۴۲ اداره پرمصرف در سطح استان بهصورت خودکار خبر داد.
طبق دادههای رسیده به فارس در ۱۰ خرداد ۱۴۰۵ سدهای زنجیره کارون با بیش از ۱۴ میلیارد مترمکعب پرشدگی در وضعیت مطلوب قرار گرفتند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان تهران از برنامهریزی برای تجهیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به تجهیزات کاهنده مصرف آب در سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از این تجهیزات میتواند مصرف آب مشترکان را به طور میانگین دستکم ۲۰ درصد کاهش دهد.