مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ از اعمال محدودیت برای مشترکان بسیار پرمصرف از ابتدای خرداد سال جاری خبر داد.
جمعی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در نشستی با وزیر نیرو و تعدادی از معاونین وزیر دیدار کردند.
سال آبی جاری در حالی به روزهای پایانی ماه هشتم رسید که بارشهای نامتوازن ولی بالاتر از میانگین بلند مدت کشوری بسیاری را به این باور رسانده است که در فصل گرم سال مشکل تأمین آب شرب، آنطوری که در سالهای گذشته وجود داشت به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران وجود نخواهد داشت؛ تصور غالبی که البته آمار و ارقام آن را تأیید نمیکند و همچنان مدیریت مصرف و توسعه ابزارهای مرتبط مانند لوازم کاهنده مصرف اجتناب ناپذیر به نظر میرسد.
وزیر نیرو با بیان اینکه ۸۰ درصد مدیریت مصرف برق با کمک مردم و با استفاده از راهکارهای فرهنگی انجام میشود، افزود: برنامه وزارت نیرو این است که در فصل گرم سال به جای قطع برق منطقهای، تنها مشترکان پرمصرف را محدود کند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: رصد لحظهای مصرف بیش از پنج هزار نهاد عمومی و دستگاه اجرایی آغاز شد.
برق کوبا پس از خاموشی گسترده دوباره وصل شد، اما بحران انرژی همچنان ادامه دارد.
در نشست مشترک ساتبا با هیئت بازرسی وزارت نیرو و مدیران پلتفرم «برقتو»، بر ضرورت توسعه نیروگاههای کوچکمقیاس، بهینهسازی مصرف انرژی، رفع موانع سرمایهگذاری و تقویت همکاری میان بخش خصوصی، ساتبا و دستگاههای نظارتی تاکید شد.
تشدید ناپایداریهای همرفتی طی ۴۸ ساعت آینده، بارندگیهای شدید در نیمه شمالی و طوفان گردوخاک در شرق کشور را به همراه خواهد داشت.
وزیر نیرو در دولت سیزدهم، موضوع حل مشکل آب خوزستان در کمتر از ۱۰ ماه را تشریح کرد.
به گفته مسئولان صنعت برق کشور، با اجرای ۱۴ مگاپروژه که برای مهار ناترازی برق کشور تعریف شدهاند، درصورت مساعد بودن شرایط، امسال تابستان ناترازی برق کمتری خواهیم داشت.