به گزارش هابصنعت به نقل از تسنیم؛ رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت:، چون بهصورت شفاف درباره قانونی نبودن ارائه کارت سوخت هر خودرو به دیگری اطلاعرسانی نشده است و از طرفی به لحاظ شرعی نکاتی در این خصوص وجود دارد، طی سالیان گذشته مردم کارتهای خود را در اختیار دیگران قرار میدهند. این مورد بهویژه در خودروهای عمومی بنزینسوز بیشتر مصداق دارد.
سخنگوی صنف جایگاهدراران کشور تصریح کرد: در این حالت، چون جایگاهها ضابط قضایی یا انتظامی نیستند و نیز امکان چک کردن کارتها به لحاظ فنی و عملیاتی مقدور نیست، متاسفانه پس از سوختگیری، مالکان جایگاهها نیز صرفا بهدلیل سوختگیری کارت سوخت، به شعب تعزیرات احضار میشوند درحالیکه دخل و تصرفی در موضوع نداشتهاند و برخی احکام در اینباره منصفانه و قانونی نیست.
وی ادامه داد: دست به دست شدن کارت سوختها توسط مردم موضوع جدیدی نیست و برخیها کارت خود را در اختیار دیگران قرار میدهند که برای جایگاهها دردسرساز شده ولی کارت سوخت فروشی گسترده مردم صحت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: خلا قانونی، عدم اطلاعرسانی شفاف و عدم رفتار قانونی دربارا جابهجایی سهمیه کارت سوخت براساس قوانین بالادستی و صرفا تکیه بر دستورالعمل و ضوابط پاییندستی موجب اعتراضات شدید جایگاهها شده است که قابل تحمل نیست.
نواز افزود: اگر فروش یا اجاره کارت سوخت تخلف است، پس چرا با کسانیکه در پلتفرهای فضای مجازی تبلیغات در اینباره دارند برخورد نمیشود؟
سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت تصریح کرد: مردم فعلا به اخبار مربوط به حذف کارت سوخت توجه نکنند و کارتهای خود را حفظ و مراقبت کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.
انتهای پیام/