مالکدشریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: فیزیک بنزین همچنان در کارت سوخت و شرکت پخش باقی میماند، اما محاسبه یارانه و قیمت آن به حساب بانکی افراد منتقل میشود
وی افزود: این دو سامانه بهصورت برخط به هم متصل نیستند و از نظر پدافند غیرعامل، مسائل آن بررسی و حل شده است
شریعتی ادامه داد: اکنون حدود ۳۳ درصد مصرف بنزین با کارت جایگاه انجام میشود و مشخص نیست توسط چه افرادی مصرف شده است
وی گفت: یکی از مهمترین مزیتهای این طرح، افزایش شفافیت و جلوگیری از قاچاق سوخت است
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در مدل جدید، مردم فقط سوختگیری و پرداخت را انجام میدهند و محاسبه سهمیه و یارانه بهصورت خودکار در پشت صحنه انجام میشود
شریعتی ادامه داد: دیگر نیازی به استفاده چندباره از کارتهای مختلف برای بنزین سهمیهای و آزاد نخواهد بود؛ سیستم بهصورت خودکار سهمیه را محاسبه میکند
انتهای پیام/