۰۲:۳۱

۱۴۰۵/۰۳/۲۵

کاهش ۳۰ درصدی مصرف با نصب تجهیزات کاهنده آب

تنش آبی
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه روز‌های گرم سال از زمان‌های پیک مصرف آب محسوب می‌شود، گفت: در دما‌های بالای ۴۰ درجه افزایش هر یک درجه دما می‌تواند مصرف آب را تا حدود ۵ درصد افزایش دهد، اما با نصب تجهیزات کاهنده می‌توان تا ۳۰ درصد در کاهش میزان مصرف آب موثر بود.
کد خبر : ۷۲۵۲
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از ایسنا، علی سیدزاده، سخنگوی آب و فاضلاب کشور در پاسخ به سوالی درباره میزان مصرف آب و تاثیر استفاده از لوازم کاهنده مصرف اظهار کرد: میزان مصرف آب به شرایط دمایی بستگی دارد. افزایش یک درجه دما، به‌ویژه در دما‌های بالای ۴۰ درجه، می‌تواند بر مصرف آب اثرگذار باشد؛ به این معنا که در دما‌های پایین‌تر، این افزایش دما تاثیر زیادی ندارد، اما در دما‌های بالای ۴۰ درجه، یک درجه افزایش دما می‌تواند تا ۵ درصد مصرف آب را افزایش دهد.

وی افزود: قاعدتاً در فصول گرم و در روز‌های گرم سال، افزایش دما باعث افزایش استحمام و شست‌وشو خواهد شد. معمولا در روز‌های گرم سال که دما بیش از ۴۰ درجه افزایش پیدا می‌کند، مصرف آب نیز افزایش می‌یابد و آمار‌ها نشان می‌دهد این افزایش به طور میانگین بین ۵ تا ۷ درصد و به‌طور متوسط حدود ۵ درصد است.

سخنگوی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه روز‌های گرم سال در هر شهری و در هر کشوری از روز‌های پیک مصرف آب محسوب می‌شود، گفت: اگر تجهیزات کاهنده مصرف آب درست، کامل و صحیح نصب شوند، حداقل نسبت به حالتی که این تجهیزات وجود نداشته، می‌توانند تا ۳۰ درصد در کاهش میزان مصرف آب موثر باشند. 

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha