۱۴:۵۴

۱۴۰۵/۰۳/۱۷

مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت سوخت در جلسه وبیناری با وزیر نفت

بنزین
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به جلسه وبیناری مجلس با وزیر نفت گفت که در این جلسه نمایندگان مجلس ضمن اعلام مخالفت با افزایش قیمت سوخت، از راهکار اختصاص سهمیه سوخت به هر فرد ایرانی استقبال کردند.
کد خبر : ۷۰۴۷
به گزارش هاب صنعت؛

محمد رشیدی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح پنجمین جلسه وبنیاری و نظارتی مجلس با حضور وزیر نفت گفت: این جلسه با حضور پاک‌نژاد وزیر نفت و سقاب اصفهانی رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی برای بررسی وضعیت تولید، تامین و مدیریت زنجیره سوخت کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارش مفصلی درباره وضعیت تولید و تامین سوخت ارائه شد، افزود: با توجه به بمباران و حملات به تاسیسات پتروشیمی، ممکن است در ماه‌های آینده مقداری که خیلی قابل توجه نیست، ناترازی در تولید و مصرف بنزین و گازوئیل ایجاد شود.

ذخایر سوخت نیروگاه‌ها کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد

این عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به گزارش ارائه شده درباره وضعیت سوخت نیروگاه‌ها، گفت: طبق توضیحات، وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها نسبت به دو سال گذشته به مراتب بهتر شده است و ذخایر سوخت نیروگاه‌ها کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

رشیدی افزود: باید هرچه سریع‌تر فاز‌های عسلویه و همچنین ظرفیت‌های پتروشیمی به مدار تولید بازگرداند تا بخشی از ناترازی‌های موجود در حوزه گاز، بنزین و گازوئیل جبران شود البته در این موضوع سیاست‌هایی دنبال شده است.

مخالفت مجلس با سیاست افزایش قیمت بنزین و گازوییل

وی توضیح داد: در این جلسه نمایندگان مجلس مخالفت خود را با افزایش قیمت سوخت اعم از بنزین و گازوئیل اعلام کردند.

رشیدی در عین حال یادآور شد: برخی راهکار‌های دیگر از جمله اختصاص سهمیه سوخت به هر فرد ایرانی به جای سهمیه به خودرو‌ها مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت. به نظر می‌رسد این سیاست از جمله برنامه‌های دولت است البته بنا برگفته سقاب اصفهانی این موضوع همچنان در حال مطالعه و بررسی ابعاد مختلف در دولت قرار دارد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان گفت که در این جلسه ۹ نفر از نمایندگان، ۳ نفر از اعضای کمیسیون انرژی و رئیس این کمیسیون دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha