۰۱:۲۶

۱۴۰۵/۰۳/۱۱

سومین واحد بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی تا پیک مصرف برق وارد مدار می‌شود

نیروگاه برق
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اجرای عملیات بخارشویی بویلر‌های واحد سه بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی، گفت: با اتمام این فرایند، واحد ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه آماده سنکرون تا پیک مصرف برق امسال می‌شود.
کد خبر : ۶۸۸۵
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، روح‌اله اسپنانی، معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی در جریان بازدید از پروژه ساخت واحد سه بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی گفت: این نیروگاه هم اکنون با برخورداری از ۶ واحد گازی و دو واحد بخار به ظرفیت یک‌هزار و ۲۷۴ مگاوات در حال فعالیت است که با تکمیل واحد سوم بخار، مجموع ظرفیت نیروگاه به یک‌هزار و ۴۳۴ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه با سنکرون این واحد سالانه حدود ۲۸۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: هدف از ساخت واحد‌های بخار نیروگاه بعثت پارس‌جنوبی تامین برق پایدار مجتمع پارس‌جنوبی، پاسخگویی به نیاز مصرف برق منطقه و صرفه‌جویی در مصرف سوخت است.

اسپنانی در پایان گفت: سطح ولتاژ واحد‌های بخار نیروگاه ۴۰۰ کیلو وات و سیستم خنک‌کن اصلی آن از نوع ACC است.

براساس این گزارش، کارفرمای این پروژه شرکت نفت و گاز پارس و پیمانکار اجرایی واحد بخار شرکت فراب است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha