۰۵:۴۹

۱۴۰۵/۰۲/۲۹

معاون رئیس‌جمهور: امسال ناترازی بیشتری خواهیم داشت

سقاب
رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی، با اشاره به آسیب‌های وارد شده به زیرساخت‌های گازی کشور در جریان جنگ، از تشدید ناترازی گاز، برق و بنزین در سال جاری خبر داد و تأکید کرد که اگر همراهی مردم در صرفه‌جویی محقق نشود، دولت ناچار به اتخاذ تصمیمات سخت‌گیرانه خواهد بود.
کد خبر : ۶۵۴۳
به گزارش هاب صنعت؛

اسماعیل سقاب اصفهانی، رئیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی و معاون رئیس‌جمهور گفت: امسال، آسیب‌هایی که در جریان جنگ به کشور وارد شده، به‌ویژه در سیستم گاز کشور، شرایط را سخت‌تر کرده است. بخش عمده برق کشور از گاز تأمین می‌شود و در پارس جنوبی نیز خسارت‌هایی داشته‌ایم؛ بنابراین طبیعی است که امسال با ناترازی بیشتری روبه‌رو باشیم.

وی افزود: نمی‌توانم بگویم هیچ مشکلی وجود ندارد و جای نگرانی نیست؛ واقعیت این است که نگرانی وجود دارد. اما سؤال مهم این است که آیا راه‌حلی نداریم و فقط باید به سمت قطع برق برویم؟ پاسخ این است که راه وجود دارد و بهترین راه، صرفه‌جویی است.

سقاب اصفهانی ادامه داد: اگر مردم از همین حالا در مصرف گاز، برق، بنزین و سایر حامل‌های انرژی کمی صرفه‌جویی کنند، کمک بزرگی به عبور از این شرایط خواهد شد. در غیر این صورت دولت ناچار خواهد شد تصمیمات سخت‌گیرانه‌تری اتخاذ کند که طبیعتاً شرایط را دشوارتر خواهد کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha