۱۹:۱۸

۱۴۰۵/۰۲/۲۷

گواهی صرفه‌جویی گازوییل به‌زودی روی تابلوی بورس انرژی می‌رود

بورس
شرکت بورس انرژی ایران از شروع معاملات گواهی صرفه جویی گازوییل روی تابلوی معاملات این شرکت خبر داد.
کد خبر : ۶۵۱۷
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران اعلام کرد در اجرای اسناد بالادستی کشور و با هدف تنوع‌بخشی به دارایی‌های پایه گواهی‌های صرفه‌جویی انرژی، بورس انرژی ایران در شهریور ۱۴۰۴ و به درخواست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گواهی صرفه‌جویی انرژی محقق‌شده نفت‌گاز (گازوئیل) این شرکت را پذیرش کرد.

طبق این گزارش، پس از انجام مراحل پذیرش، پیگیری‌ها و اقدامات لازم از سوی بورس انرژی ایران و شرکت ملی پالایش و پخش برای تخصیص نخستین گواهی‌های صرفه‌جویی گازوئیل به سرمایه‌گذاران این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

این گزارش حاکی است: در چارچوب اجرای مفاد یکی از مصوبات شورای اقتصاد، که در سال ۱۴۰۲ با هدف جایگزینی سوخت CNG به جای بنزین در خودرو‌های عمومی و مسافربری شخصی ابلاغ شده، حدود ۳۶ میلیون لیتر اوراق گواهی صرفه‌جویی گازوئیل به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، به عنوان سرمایه‌گذار این طرح، تخصیص یافته است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha