۱۳:۳۶

۱۴۰۵/۰۲/۲۷

عضو کمیسیون انرژی: تمرکز اصلی وزارت نفت بر روی اصلاحات غیرقیمتی بنزین است

قیمت بنزین
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در خصوص قیمت سوخت در سطوحی بالاتر از وزارت نفت انجام می‌شود، گفت: نماینگان مجلس مخالف افزایش هر نوع قیمتی در سوخت هستند و تمرکز اصلی وزارت نفت نیز بر اصلاحات غیرقیمتی است.
کد خبر : ۶۵۰۴
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از ایلنا، احمد مرادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سناریو‌های مطرح شده در خصوص مدیریت مصرف بنزین تصریح کرد: در شرایط کنونی، مجلس مخالف هرگونه افزایش قیمت در حوزه سوخت و کالا‌های اساسی است و دولت باید تمرکز خود را بر مدیریت مصرف و نظارت بر توزیع کالا‌ها قرار دهد. 

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت نفت برای مدیریت مصرف سوخت، تمرکز اصلی این وزارتخانه را نیز اصلاحات غیرقیمتی عنوان و تصریح کرد: شرایط کشور اکنون شرایط جنگی است و مردم به اندازه کافی با مشکلات روبه‌رو هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا با ایجاد نارضایتی، وحدت مردم را خدشه‌دار کند، افزود: همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه تامین، توزیع و کنترل قیمت کالا‌ها تلاش ویژه‌ای داشته باشند، در خصوص سوخت نیز این موضوع از اهمیت مضاعف برخوردار است. 

مرادی با بیان اینکه بهترین راهکار برای تامین سوخت مورد نیاز کشور در شرایط کنونی، مدیریت مصرف است، افزود: پیشنهاد می‌شود مردم از سفر‌ها و تردد‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: همچنین باید بنزین به اندازه نیاز در اختیار مردم قرار گیرد و از سوی دیگر دولت موظف است امکانات حمل‌ونقل عمومی را تقویت کند، زیرا در بسیاری از مناطق کشور زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی نیاز مردم نیست. 

وی با بیان اینکه باید با مدیریت صحیح، اطلاع‌رسانی مناسب و اقدام‌های به‌موقع، مدیریت سوخت و انرژی را کنترل و به وضعیت مطلوب رساند، تصریح کرد: دولت باید نظارت جدی بر فعالیت متخلفان، رانت‌خواران و افرادی که در بازار کالا‌های عمومی و سوخت اخلال ایجاد می‌کنند، داشته باشد. 

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha