۰۱:۳۷

۱۴۰۵/۰۲/۲۷

ادعای سی‌ان‌ان: آمریکا احتمال می‌دهد هکر‌های ایرانی پشت نفوذ به سیستم‌های پایش میزان سوخت در پمپ‌بنزین‌ها باشند

انفجار
سی‌ان‌ان مدعی شد: مقام‌های آمریکایی احتمال می‌دهند هکر‌های ایرانی پشت مجموعه‌ای از نفوذ‌ها به سیستم‌هایی باشند که میزان سوخت در مخازن ذخیره پمپ‌بنزین‌ها را در چند ایالت مختلف آمریکا پایش می‌کنند.
کد خبر : ۶۴۹۴
به گزارش هاب صنعت؛

سی‌ان‌ان مدعی شد: مقام‌های آمریکایی احتمال می‌دهند هکر‌های ایرانی پشت مجموعه‌ای از نفوذ‌ها به سیستم‌هایی باشند که میزان سوخت در مخازن ذخیره پمپ‌بنزین‌ها را در چند ایالت مختلف آمریکا پایش می‌کنند. طبق این گزارش، هکر‌ها از سیستم‌های «سنجش خودکار مخزن» (ATG) استفاده کرده‌اند؛ این سیستم‌ها به‌صورت آنلاین و بدون محافظت رمز عبور در دسترس بوده‌اند. در نتیجه، در برخی موارد توانسته‌اند نمایشگر‌های مربوط به سطح سوخت را دستکاری کنند، هرچند به نظر نمی‌رسد سطح واقعی سوخت در مخازن تغییر کرده باشد.

گفته می‌شود این نفوذ‌های سایبری تاکنون خسارت فیزیکی یا آسیب مستقیم ایجاد نکرده‌اند، اما نگرانی‌های ایمنی را افزایش داده‌اند، زیرا دسترسی به یک سیستم ATG می‌تواند به‌طور بالقوه به یک هکر اجازه دهد نشت سوخت را بدون تشخیص باقی بگذارد.

منابع آگاه از تحقیقات گفته‌اند سابقه ایران در هدف قرار دادن سیستم‌های مرتبط با ذخیره‌سازی سوخت، یکی از دلایلی است که این کشور به‌عنوان مظنون اصلی در نظر گرفته می‌شود. با این حال، این منابع تأکید کرده‌اند که دولت آمریکا ممکن است نتواند به‌طور قطعی مسئولیت این حملات را مشخص کند، زیرا شواهد جرم‌شناسی دیجیتال کافی از مهاجمان باقی نمانده است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha