۲۱:۰۶

۱۴۰۵/۰۲/۱۹

تلاطم در بازار‌های انرژی در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه

بازار جهانی نفت
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که پیامد‌های جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، بازار جهانی انرژی را پرتلاطم خواهد کرد.
کد خبر : ۶۳۱۱
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری رویترز، فاتح بیرول روز پنجشنبه (۱۷ اردیبهشت) در اجلاس رشد کانادا در تورنتو گفت که با تداوم کاهش عرضه روزانه میلیون‌ها بشکه نفت به‌دلیل جنگ علیه ایران، وضعیت بازار‌های انرژی جهان بحرانی می‌شود.

اظهارات بیرول در حالی مطرح می‌شود که قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز پنجشنبه پس از گزارش‌های ضدونقیض درباره مذاکرات پایان جنگ و احتمال رفع اختلال تردد از تنگه هرمز، گلوگاه تجاری مهم جهان، بین ۹۶ تا بیش از ۱۰۲ دلار برای هر بشکه در نوسان بود.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که احتمال می‌رود این نوسان‌ها ادامه یابد و بازگشت عرضه پس از پایان جنگ تدریجی خواهد بود.

وی افزود: به نظر من چنین شرایطی را می‌توان بازی نوسان نام گذاشت، زیرا امنیت نفت همچنان مسئله اصلی خواهد بود.

وی بیان کرد: چنانچه اختلال در عرضه به‌دلیل درگیری‌های خاورمیانه ادامه یابد، آژانس بین‌المللی انرژی آماده است از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت بیشتر برداشت کند. کشور‌های عضو این نهاد انرژی تاکنون ۲۰ درصد از ذخیره‌سازی‌های راهبردی برداشت کرده‌اند تا از افزایش قیمت‌ها بکاهند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha