۲۱:۵۶

۱۴۰۵/۰۲/۱۸

بلومبرگ: آمریکا در حال بررسی حفاری نفت در زیر پایگاه‌های نظامی است

بازار جهانی نفت
بلومبرگ گزارش داد که دولت دونالد ترامپ در حال بررسی استخراج نفت از زیر پایگاه‌های نظامی است.
کد خبر : ۶۲۷۹
به گزارش هاب صنعت؛

بلومبرگ گزارش داد که دولت دونالد ترامپ در حال بررسی استخراج نفت از زیر پایگاه‌های نظامی برای پُرکردن ذخایر استراتژیکِ نفتیِ خالی‌شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، ذخیره استراتژیک نفت (SPR) که در اواسط دهه ۱۹۷۰ ایجاد شد، یک انبار اضطراری است که برای کاهش جهش قیمت نفت در زمان اختلال در عرضه در نظر گرفته شده است.

قیمت جهانی نفت در پی تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران که از اواخر فوریه آغاز شد، از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر رفته است. در این راستا، تهران تنگه هرمز را به روی «کشتی‌های دشمن» بسته است. پیش از شروع جنگ، این آبراه راهبردی حدود ۲۰ درصد از تجارت نفت خام جهان را به خود اختصاص می‌داد.

اگرچه ترامپ تأثیر محاصره تنگه هرمز بر اقتصاد آمریکا را کم‌اهمیت جلوه داده است، اما قیمت بنزین در این هفته برای اولین بار از سال ۲۰۲۲ به طور میانگین به بالای ۴.۵۰ دلار در هر گالن رسیده است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha