۱۷:۴۴

۱۴۰۵/۰۲/۱۴

سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران به‌عنوان عضو اوپک به تعهد‌های خود پایبند است

اوپک
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران به‌عنوان عضو اوپک به تعهد‌های خود قائل و پایبند است، گفت: معتقدیم سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) منافع کشور‌های عضو را تأمین می‌کند.
کد خبر : ۶۱۸۰
به گزارش هاب صنعت؛

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز (دوشنبه، ۱۴ اردیبهشت) در پاسخ به پرسشی درباره موضع ایران در خصوص خروج امارات از سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) تأکید کرد: امارات تصمیم گرفته است به‌عنوان یک کشور عضو اوپک از این سازمان خارج شود. این تصمیمی است که ما از رسانه‌ها شنیده‌ایم، اما فکر می‌کنم اینکه اگر کشوری بخواهد به‌عنوان یک واکنش منفی یا انتقام‌جویانه علیه منطقه یا کشور‌های عضو اوپک رفتاری را انجام دهد، به هیچ عنوان سازنده نیست.

وی افزود: تفسیر‌های مختلفی می‌توان از این اقدام امارات انجام داد، اما برای ما آنچه مشخص است اینکه به‌عنوان عضو اوپک به تعهد‌های خود قائل و پایبند هستیم و فکر می‌کنم این سازمان تأمین‌کننده منافع کشور‌های عضو خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: کشور‌های منطقه به‌خوبی دیده‌اند که حضور نظامی آمریکا در منطقه نه تنها امنیت‌آور نیست، بلکه سبب ناامنی و تفرقه میان کشور‌ها می‌شود، بنابراین همواره موافق سازوکار‌هایی برای تقویت اعتماد و ایجاد امنیت دسته‌جمعی با حضور خود کشور‌های منطقه بوده‌ایم و این موضوع را از هر فرصتی که به‌دست آوریم مطرح خواهیم کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha