سخنگوی آبفای استان تهران گفت: در سال گذشته شبکههای معاند تلاش داشتند بحران روز صفر آبی را در تهران پررنگ کنند، اما با همراهی مردم و اقدامات جهادی و مدیریت فرهنگی، هیچ قطعی گستردهای در تهران رخ نداد.
وی افزود: تا ابتدای سال ۱۴۰۴، حدود ۲۹ درصد از مشترکان تهرانی خوشمصرف بودند، اما با اجرای مجموعه اقدامهای فنی و بهویژه فرهنگی، شاخص مشترکان خوشمصرف تا پایان سال گذشته به ۴۰ درصد رسید.
سخنگوی آبفای تهران ادامه داد: هر شهروند روزانه حدود ۶۵ لیتر بالاتر از این الگو مصرف میکند که با ادامه راهکارهای ساده و کمهزینه مانند نصب ادوات کاهنده آب بر روی شیرآلات خانگی تا ۳۰ درصد صرفهجویی محقق میشود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل وضعیت شکننده منابع سطحی تأمینکننده آب تهران، ناچار شدیم افت فشار شبانه را در دستورکار قرار دهیم افزود: ناچاریم برای مشترکانی که بالاتر از الگوی تعیینشده، مصرف دارند پس از صدور اخطارهای قبلی، محدودیتهای موقت ایجاد کنیم.
انتهای پیام/