۰۱:۴۸

۱۴۰۵/۰۲/۰۱

شرکت نفت کویت وضعیت اضطراری اعلام کرد

تنگه هرمز
مدیرعامل شرکت نفت کویت، اعلام کرد شرکت نفت کویت به دلیل بسته شدن تنگه هرمز، برای تمام محموله‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.
کد خبر : ۵۸۶۴
به گزارش هاب صنعت؛

شیخ نواف الصباح، مدیرعامل شرکت نفت کویت، در سخنرانی خود در کنفرانس انرژی CERAWeek در هیوستون اعلام کرد شرکت نفت کویت به دلیل بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران و غیرممکن شدن صادرات، برای تمام محموله‌های نفت خام و فرآورده‌های نفتی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

او وضعیت موجود را فراتر از فاجعه‌بار توصیف کرد و هشدار داد این بحران تأثیر دومینویی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. به گفته الصباح، کویت که پیشتر روزانه حدود ۲٫۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد، اکنون تولید را به حداقل رسانده و صادرات نفت به طور کامل متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت نفت کویت تأکید کرد هیچ جایگزینی برای صادرات از طریق تنگه هرمز وجود ندارد و اقداماتی مانند آزادسازی ذخایر استراتژیک یا استفاده از خطوط لوله جایگزین، حتی به اندازه یک قطره در دریا جبران‌کننده کمبود نفت نیست.


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha