۰۳:۱۱

۱۴۰۵/۰۱/۲۴

ژاپن از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت برداشت می‌کند

قیمت نفت
نخست‌وزیر ژاپن از تصمیم این کشور برای آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت از ماه مه خبر داد.
کد خبر : ۵۷۰۶
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری رویترز، سانای تاکایچی روز جمعه (۲۱ فروردین) در جلسه کابینه دولت ژاپن گفت که این کشور قصد دارد به‌منظور حصول اطمینان از عرضه داخلی پایدار و تلاش برای تأمین نفت از مناطق دیگر به‌دلیل درگیری‌های خاورمیانه، از ماه مه به اندازه ۲۰ روز از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت برداشت کند.

ژاپن برای تأمین حدود ۹۵ درصد از نفت مورد نیاز خود به خاورمیانه وابسته است.

این کشور از ۱۶ مارس (۲۵ اسفند ۱۴۰۴) به طور یکجانبه و با هماهنگی کشور‌های دیگر در قالب طرح تأمین نفت برای ۵۰ روز، آزادسازی ذخیره‌سازی‌های راهبردی را آغاز کرد.

این کشور بار دیگر به اندازه ۲۰ روز از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خود برداشت می‌کند.

نارومی هوسوکاوا، معاون مدیر کل مدیریت فوری بحران در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت، در یک نشست خبری گفت که ژاپن برداشت تازه نفت از ذخیره‌سازی‌های راهبردی را به‌طور مستقل انجام می‌دهد، اما همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی هماهنگ خواهد بود.

تاکایچی ماه گذشته از فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، درخواست کرد برداشت هماهنگ بیشتری از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت صورت گیرد.

وزارت تجارت و صنایع ژاپن اعلام کرده است که این کشور با عرضه‌کنندگانی در کشور‌های مختلف جهان ازجمله مالزی، آذربایجان، برزیل، نیجریه و آنگولا تماس گرفته است.

به گفته تاکایچی، دولت از تأمین‌کنندگان خواسته است که سوخت را مستقیم به بخش‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل و کشاورزی، ازجمله تولیدکنندگان چای سبز، دام و شیلات بفروشند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha