دیپتی گورداسانی، اپیدمی شناس دانشگاه کوئین مری در لندن با بیان اینکه تاریخ نشان میدهد که غرب هرگز به دموکراسی ایران علاقهمند نبوده است اظهار کرد: از سال ۱۹۰۱ تا ۱۹۵۱، آنها نفت ایران را غارت کردند و تنها صفر تا ۸ درصد از سود را به ایران میدادند و برای رسیدن به این هدف، با رشوه و حمایت از کودتاها دست به کار شدند.
وی افزود: وقتی ایران تهدید کرد که صنعت نفت را ملی کند، دولت دموکراتیک، کشور را سرنگون کردند. این، آغاز کار شرکت بریتیش پترولیوم بود. ایران فقط پس از انقلاب ۱۳۵۷ توانست کنترل واقعی منابع نفت خود را به دست آورد.
انتهای پیام/