اسکای نیوز گزارش داد که بیش از ۱۰۰ پمپ بنزین در سراسر ایالت نیو ساوت ولز استرالیا با کمبود گازوییل مواجه شدهاند و ۳۵ جایگاه نیز در بحبوحه بحران فزاینده سوخت در این کشور، به هیچ منبع سوختی دسترسی ندارند.
کریس بوئن، وزیر انرژی استرالیا دیروز اعلام کرد که ذخایر سوخت استرالیا همچنان نسبتاً قوی است و ذخایر راهبردی کشور به اندازه ۳۸ روز مصرف بنزین و ۳۰ روز مصرف گازوییل و سوخت جت را در بر دارد.
دولت استرالیا برای تثبیت بازار تا ۲۰ درصد از ذخایر راهبردی گازوییل و سوخت را آزاد کرده و بهطور موقت استانداردهای کیفیت سوخت را تسهیل کرده تا سوخت با میزان گوگرد بالاتر نیز قابل استفاده باشد و حجم سوخت قابل عرضه افزایش یابد.
انتهای پیام/