سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه گفت: روشن است که اگر زیرساختهای انرژی ما هدف حمله قرار بگیرد، هر زیرساخت انرژی در منطقه را که متعلق به یک شرکت آمریکایی باشد یا شرکتهای آمریکایی در آن سهامدار باشند، هدف قرار خواهیم داد.
وی افزود: دیشب آنها جزایر خارک و بوموسی را با سامانه راکتی توپخانهای «هیمارس» هدف قرار دادند. این حملات از خاک همسایگان ما انجام شد.
عراقچی ادامه داد: اکنون کاملاً روشن شده است که آنها از قلمرو کشورهای همسایه برای شلیک چنین راکتهایی علیه ما استفاده میکنند و این مسئله کاملاً غیرقابلقبول است.
وزیر امور خارجه اظهار کرد: حملات دیشب توسط نیروهای ما رصد شد و اکنون مشخص شده که این راکتها از امارات و از ۲ نقطه در این کشور شلیک شده؛ یکی در رأسالخیمه و دیگری از مکانی بسیار نزدیک به شهر دبی.
وی افزود: بسیار خطرناک است که از مناطق پرجمعیت برای شلیک راکت علیه ما استفاده شود. ما قطعاً پاسخ خواهیم داد، اما تلاش خواهیم کرد بسیار محتاط باشیم تا هیچ منطقه مسکونی هدف قرار نگیرد.
انتهای پیام/