مالک شریعتی، نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: در ردیف هزینه واردات فرآوردههای نفتی شامل بنزین و گازوئیل، از مجموع منابع ردیف ۴، حدود ۲.۳ میلیارد دلار برای واردات بنزین پیشبینی شده و حدود ۲.۷ میلیارد دلار نیز از محل ریفورمرها و پالایشگاههای پتروشیمی داخلی تأمین میشود.
وی افزود: مجموع این ارقام نسبت به پیشبینی اولیه لایحه حدود یک میلیارد دلار کاهش دارد و دولت نباید این کاهش را از طریق افزایش نرخ بنزین داخلی جبران کند.
شریعتی ادامه داد: کمیسیون انرژی نیز تأکید دارد هرگونه نرخ سوم بنزین که دولت دنبال میکند و مصوبهای از مجلس ندارد، باید صرفاً از محل بنزین غیر تولید داخل باشد و بنزین تولید داخل باید همچنان یارانهای عرضه شود.
انتهای پیام/