یزدانی کارشناس صنعت آب با بیان اینکه بیش از یکچهارم آب شرب کشور در تهران مصرف میشود اظهار کرد: میزان بارندگی امسال تاکنون ۶۱ میلیمتر بوده، در حالی که سال گذشته ۷۶ میلیمتر و میانگین بلندمدت ۱۴۵ میلیمتر است؛ این فاصله موجب شده ضرورت اقدامات جدی در تهران بیش از پیش احساس شود.
وی افزود: در سال آبی پیش رو تا حدودی موهبت الهی شامل حال کشور شده و در ۲۶ استان، بارندگیها تقریباً ۲ برابر شده است.
یزدانی ادامه داد: البته این ۲ برابر شدن به معنای رسیدن به شرایط نرمال و ایدهآل نیست؛ چراکه شرایط ایدهآل ما همان ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیمتر است و با متوسط جهانی فاصله زیادی داریم، اما در هفتههای اخیر وضعیت ۲۶ استان نسبتاً مطلوب بوده است.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آبی کشور، در ایام خانه تکانی همه باید همکاری کرده و آگاهانه مصرف کنند تا منابع آبی کشور حفظ شود.
انتهای پیام/