۰۳:۱۷

۱۴۰۴/۱۱/۲۷

بیش از یک‌چهارم آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود

بیش از یک‌چهارم آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود
کارشناس صنعت آب با بیان اینکه بیش از یک‌چهارم آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود اظهار کرد: با توجه به شرایط آبی کشور، در ایام خانه تکانی همه باید همکاری کنند.
کد خبر : ۴۷۴۹
به گزارش هاب صنعت؛

یزدانی کارشناس صنعت آب با بیان اینکه بیش از یک‌چهارم آب شرب کشور در تهران مصرف می‌شود اظهار کرد: میزان بارندگی امسال تاکنون ۶۱ میلی‌متر بوده، در حالی که سال گذشته ۷۶ میلی‌متر و میانگین بلندمدت ۱۴۵ میلی‌متر است؛ این فاصله موجب شده ضرورت اقدامات جدی در تهران بیش از پیش احساس شود.

وی افزود: در سال آبی پیش رو تا حدودی موهبت الهی شامل حال کشور شده و در ۲۶ استان، بارندگی‌ها تقریباً ۲ برابر شده است. 

یزدانی ادامه داد: البته این ۲ برابر شدن به معنای رسیدن به شرایط نرمال و ایده‌آل نیست؛ چراکه شرایط ایده‌آل ما همان ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی‌متر است و با متوسط جهانی فاصله زیادی داریم، اما در هفته‌های اخیر وضعیت ۲۶ استان نسبتاً مطلوب بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آبی کشور، در ایام خانه تکانی همه باید همکاری کرده و آگاهانه مصرف کنند تا منابع آبی کشور حفظ شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha