به گزارش هابصنعت؛ رئیسجمهور در نشست با سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی گلستان گفت: در طول همه سالهای گذشته در مجموع، حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات پنل خورشیدی نصب شده بود.
وی افزود: در همین مدت کوتاه و با وجود شرایط اقتصادی موجود ما توانستیم بیش از ۴ هزار مگاوات را عملیاتی کنیم. همچنین پیشبینی شده که طی یک ماه آینده، بیش از هزار تا ۲ هزار مگاوات دیگر نیز وارد مدار شود.
پزشکیان ادامه داد: برای رفع نگرانیهای مردم، تولیدکنندگان و صنعت باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد.
رئیسجمهور با بیان اینکه متأسفانه سال گذشته با کاهش بارندگی روبهرو بودیم و امسال نیز وضعیت مشابهی داریم افزود: ظرفیت تولید برقآبی که بخشی از انرژی ما را تأمین میکرد کاهش یافت و کسری انرژی از حدود ۲۰ هزار مگاوات به ۲۵ تا ۲۸ هزار مگاوات افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر، تحریمها نیز مشکلات مضاعفی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در تلاشیم با همکاری مردم، پشت بام هر خانه یک پنل خورشیدی نصب کنیم تا به تولید برق در کشور و برای همان خانه کمک کنیم.
انتهای پیام/