۲۰:۵۸

۱۴۰۴/۱۱/۲۲

وضعیت قرمز منابع آبی برای پایتخت‌نشینان

وضعیت قرمز منابع آبی برای پایتخت‌نشینان
تهران بدترین وضعیت آبی را در میان استان‌های کشور دارد؛ به گونه‌ای که از ابتدای سال آبی تا کنون تنها ۶۱ میلی‌متر بارندگی وجود داشته است.
کد خبر : ۴۶۴۷

به گزارش هاب‌صنعت؛ دومین ماه از زمستان را در حالی پشت سر می‌گذاریم که هچنان برخی از استان‌ها در وضعیت تنش آبی قرار دارند و وضعیت آبی سد‌های تهران به مرحله بحران رسیده است. 

از ابتدای سال آبی تا ۱۹ بهمن حجم ورودی آب به مخازن سد‌ها تنها ۸ میلیارد و ۲۹۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در همین بازه، خروجی سد‌ها نیز با ثبت ۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم فعلی ذخایر آبی کشور به ۱۹ میلیارد و۴۱۰ میلیون مترمکعب رسیده؛ در حالی‌که سال گذشته این رقم ۲۲ میلیارد و۱۷۰ میلیون مترمکعب بود.

در میان استان‌ها، استان تهران بدترین وضعیت آبی را دارد؛ به گونه‌ای که از ابتدای سال آبی تا کنون تنها ۶۱ میلی‌متر بارندگی وجود داشته است.

سد امیرکبیر تنها ۴ درصد، لار یک درصد، لتیان و ماملو ۷ درصد و طالقان به عنوان سد مشترک ۲۰ درصد پرشدگی دارد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha