۱۶:۳۴

۱۴۰۴/۱۱/۱۹

بنزین تولیدی در کشور استاندارد است

بنزین تولیدی در کشور استاندارد است
رئیس آزمایشگاه مرجع پتروشیمی و پلیمر سازمان ملی استاندارد گفت: طبق شاخص‌های استاندارد، نمونه‌ها مورد مقایسه و آزمون قرار می‌گیرند نتایج ارزیابی کیفیت بنزین نشان می‌دهد که قابل قبول است.
کد خبر : ۴۵۵۶

به گزارش هاب‌صنعت؛ وحید ایمانیان، رئیس آزمایشگاه مرجع پتروشیمی و پلیمر سازمان ملی استاندارد روز یکشنبه در بازدید خبرنگاران از آزمایشگاه‌های سازمان استاندارد اظهار کرد: امکان دارد در برخی موارد و به‌ویژه در حوزه نمونه‌برداری، اختلافاتی مشاهده شود، اما در مجموع وضعیت بنزین کشور در چارچوب استاندارد‌ها ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: بنزین تولیدی کشور عمدتاً از میعانات گازی است که نسبت به بنزین‌های معمول، کیفیت بالاتری دارد، عدد اکتان بنزین تولیدی کشور در محدوده استاندارد و در مواردی حتی بالاتر از حداقل‌های تعیین‌شده است.

رئیس آزمایشگاه مرجع پتروشیمی و پلیمر سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه بنزین بی‌کیفیت، مصرف سوخت را افزایش دهد گفت: از نظر استاندارد، بنزین یورو ۵ تعریف مشخص و واحدی در سطح جهان دارد و تفاوتی میان بنزین یورو ۵ تولید ایران با بنزین یورو ۵ کشور‌های اروپایی یا آمریکا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: خودرو‌های وارداتی به‌ویژه خودرو‌های توربوشارژ با بنزین یورو ۵ در صورت استفاده از سوخت منطبق با استاندارد، نباید دچار مشکل شوند و مسائل مطرح‌شده در این حوزه بیشتر به عوامل سیاست‌گذاری و زنجیره تأمین مرتبط است.

ایمانیان عنوان کرد: پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد در سیاست‌گذاری دخالت ندارد و وظیفه آن انجام آزمون روی نمونه‌هایی است که از جایگاه‌های عرضه، مخازن پخش و سایر مراکز مرتبط ارسال می‌شود و نتایج آن به‌صورت گزارش ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha