۱۵:۱۴

۱۴۰۴/۱۱/۱۹

سد‌های کشور فقط ۳۷ درصد آب دارند

سد‌های کشور فقط ۳۷ درصد آب دارند
باوجود بارش‌های اخیر، به فقط ۳۷ درصد مخازن آبی کشور پر هستند. 
کد خبر : ۴۵۵۱

به گزارش هاب‌صنعت؛ باوجود بارش‌های اخیر، به جز سد طالقان، باقی سد‌های تهران و البرز کمتر از ۱۵ درصد آب دارند و ۳۷ درصد مخازن آبی کشور پر هستند. 

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از ابتدای سال آبی تا ۱۸ بهمن ۱۱۷.۳ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین ۱۲۰.۴ میلیمتری در درازمدت کاهش ۳ درصدی را نشان می‌دهد. 

ورودی آب  ۸.۰۷ میلیارد مترمکعبی به سد‌های کشور، کاهش یک درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

خروجی آب ۷.۴۷ میلیارد مترمکعبی از سد‌های کشور نیز نسبت به سال گذشته، حاکی از کاهش  ۲۷ درصدی خروجی آب از سد‌های کشور است. 

حجم آب موجود در مخازن کشور ۱۹.۲۴ میلیارد مترمکعب است که با سال گذشته اختلاف ۱۳ درصدی کاهشی داشته است. 

سد‌های استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان نسبت به سایر سد‌های کشور وضعیت آبی بهتری دارند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha