به گزارش هابصنعت؛ با وجود ورود به فصل زمستان، تهران و چند کلانشهر دیگر کشور همچنان در وضعیت تنش آبی قرار دارند. موجودی سد لار به حدود ۱۰ میلیون مترمکعب رسیده که تنها یک درصد پرشدگی این سد را نشان میدهد، یعنی کاهش ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل.
سد امیرکبیر (کرج) نیز با ذخیرهای در حدود ۶ میلیون مترمکعب، تنها سه درصد پرشدگی دارد و کاهش ۸۳ درصدی ذخایر را نشان میدهد.
مجموع ذخایر سدهای ماملو و لتیان به ۲۳ میلیون مترمکعب رسیده که بیانگر هفت درصد پرشدگی و کاهش ۴۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.
در این میان، سد طالقان با ۸۸ میلیون مترمکعب ذخیره و ۲۱ درصد پرشدگی، وضعیت نسبتاً بهتری دارد، اما همین سد نیز با کاهش ۵۹ درصدی ذخایر آبی نسبت به سال گذشته مواجه است.
انتهای پیام/