به گزارش هابصنعت؛ در نهمین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۴ به ریاست معاون اول رئیسجمهور، چند طرح کلان در حوزه نفت و نیرو با هدف افزایش تولید و تقویت تأمین انرژی کشور به تصویب رسید.
این طرح شامل اجرای برنامه فشارافزایی در میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر و تسریع در بهرهبرداری از میدان آزادگان است.
بر اساس مصوبه شورا، پیشنهادهای تکمیلی این طرح ظرف ۲ هفته آینده در ستاد اقتصادی دولت بررسی و نهایی میشود.
این طرح با سرمایهگذاری ۱۷ میلیارد دلاری عایدی ۵۲۰ میلیارد دلاری برای کشور خواهد داشت.
همچنین طرح «پایش لحظهای و مدیریت سامانه جامع هوشمند زنجیره فرآوردههای نفتی» با سرمایهگذاری ۴۲۰ میلیون یورو و ۷۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به تصویب رسید.
طبق مصوبه شورای اقتصاد، در حوزه نیرو نیز ظرفیت تولید نیروگاه دز از ۵۲۰ به ۷۲۰ مگاوات و ظرفیت هر واحد نیروگاه شهید عباسپور از ۱۸۰ به ۲۵۰ مگاوات افزایش پیدا میکند.
انتهای پیام/