۲۰:۵۴

۱۴۰۴/۱۱/۰۲

ایجاد ۲۵ میلیون مترمکعب ظرفیت جدید در پارس جنوبی

ایجاد ۲۵ میلیون مترمکعب ظرفیت جدید در پارس جنوبی
کد خبر : ۴۳۱۰

به گزارش هاب‌صنعت؛ تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تا پایان امسال با تکمیل چاه‌های جدید، میزان ظرفیت‌سازی برداشت گاز پارس جنوبی در دولت چهاردهم از ۳۰ میلیون متر‌مکعب فراتر می‌رود.

وی افزود: تلاش‌های همکاران این شرکت به ویژه در بخش سکو‌های گازی پارس جنوبی، معادل سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد برای کشور به دنبال دارد که این ارزش‌آفرینی در نوع خود بی‌نظیر است.

دهقانی ادامه داد: با توجه به ضرورت تسریع در تولیدی شدن این چاه‌ها با وجود محدودیت‌های منابع مالی، در مدت زمان یاد شده حدود ۲۵ میلیون متر مکعب ظرفیت برداشت پایدار روزانه ایجاد شده است، درحالی که در مجموع سه سال گذشته مطابق آمار‌های موجود، ۱۱ میلیون متر مکعب به تولید این میدان افزوده شده بود.

وی اظهار کرد: در مدت ۳ سال گذشته، تعداد دستگاه‌های حفاری فعال از ۴ دکل با افزایش قابل توجه، به ۱۰ دکل حفاری رسیده است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha