۱۴:۵۳

۱۴۰۴/۱۰/۲۳

افزایش ۳۷ درصدی بازچرخانی آب دکل‌ها در نفت‌خیز جنوب

افزایش ۳۷ درصدی بازچرخانی آب دکل‌ها در نفت‌خیز جنوب
سرپرست معاونت امور فنی(حفاری) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با اجرای اقدام‌های تخصصی حجم تصفیه و بازچرخانی آب دکل‌های حفاری در نیمه نخست امسال با رشد ۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال همراه بوده است.
کد خبر : ۴۲۰۰

به گزارش هاب‌صنعت؛ محمد پرخید، سرپرست معاونت امور فنی(حفاری) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در شانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار کرد: تعداد خدمات بازچرخانی آب (Dewatering) اجراشده همزمان با عملیات حفاری چاه‌ها در نیمه نخست امسال به ۱۷ مورد رسیده و در این مدت حدود ۱۷۹ هزار مترمکعب پساب حفاری تصفیه و دوباره استفاده شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پارسال نیز حجم تصفیه و بازچرخانی سیال حفاری نسبت به سال ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بود که این مهم نتیجه برنامه‌ریزی هدفمند و تلاش مستمر کارشناسان معاونت حفاری است.

سرپرست معاونت امور فنی(حفاری) شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، افزایش تعداد پکیج‌های بازچرخانی افزون بر بهبود راندمان عملیاتی و اشتغال‌زایی را عامل کاهش برداشت از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، کاهش مصرف آب در فرآیند حفاری و دورریز پساب حفاری و کاهش هزینه‌های ساخت گودال‌های هرزآب برشمرد.

پرخید کاهش تبعات زیست محیطی برآمده از عملیات حفاری و کاهش مصرف نمک در فرآیند ساخت گل حفاری را از دیگر مزایای مهم بازچرخانی پساب دکل‌های حفاری معرفی کرد که نقش مؤثری در توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست ایفا می‌کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha