۱۶:۱۶

۱۴۰۴/۱۰/۱۷

تداوم برنامه توسعه در جنوب میدان نفتی یاران

تداوم برنامه توسعه در جنوب میدان نفتی یاران
با افزایش تولید چاه شماره ۱۵ و آغاز حفاری نخستین چاه لایه فهلیان در جنوب میدان یاران، روند اجرای برنامه توسعه این میدان نفتی وارد مرحله جدیدی شده است.
کد خبر : ۴۱۶۷

به گزارش هاب‌هاب‌صنعت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران؛ سیدحسین محسنی زنوزی، مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران، از افزایش تولید چاه شماره ۱۵ در جنوب این میدان خبر داد و گفت: این افزایش تولید در پی نصب پمپ جدید و با هدف تثبیت و بهبود شرایط بهره‌برداری چاه انجام شده است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود تولید پایدار این چاه به حدود هزار و ۸۰۰ بشکه نفت در روز برسد.

به گفته وی، چاه شماره ۱۵ از ظرفیت تولید بالاتری نیز برخوردار است که میزان بهره‌برداری نهایی آن به شرایط عملیاتی و رفتار مخزن وابسته خواهد بود.

محسنی زنوزی با اشاره به روند اجرای عملیات نصب پمپ در این چاه اظهار کرد: میانگین زمان اجرای این‌گونه عملیات‌ها معمولاً حدود ۲۱ روز است، اما عملیات نصب پمپ در چاه ۱۵ طی ۱۷ روز و در چارچوب برنامه زمان‌بندی انجام شد.

مجری طرح توسعه میدان نفتی یاران در ادامه به وضعیت چاه شماره ۱۹ این میدان اشاره کرد و گفت: حفاری این چاه در راستای برنامه توسعه میدان و با هدف بررسی و تولید از لایه فهلیان در حال انجام است و به عنوان نخستین چاه لایه فهلیان در جنوب میدان یاران محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نتایج حاصل از حفاری‌های انجام‌شده در لایه فهلیان در جنوب میدان آزادگان افزود: با توجه به اطلاعات موجود از این لایه، بررسی شرایط آن در جنوب میدان یاران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته محسنی زنوزی، عملیات حفاری و تکمیل چاه شماره ۱۹ طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن، مراحل بعدی مرتبط با بهره‌برداری پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha