۱۹:۰۱

۱۴۰۴/۰۸/۱۹

آلودگی هوا در یک سال گذشته جان هزار و ۶۰۰ نفر را در خوزستان گرفت

آلودگی هوا در یک سال گذشته جان هزار و ۶۰۰ نفر را در خوزستان گرفت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طی یک سال گذشته هزار و ۶۲۴ مورد مرگ بر اثر آلودگی هوا در استان ثبت شده است.
کد خبر : ۳۱۹۷

به گزارش هاب‌صنعت؛ فرهاد سلطانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با اشاره به ثبت هزار و ۶۲۴ مورد مرگ بر اثر آلودگی هوا در استان طی یک سال گذشته، بیان کرد: آلودگی هوا همچنین ۴۲۷ میلیون دلار خسارت مالی برای بخش سلامت استان در پی داشته است.

مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان در این نشست اظهار کرد: هوای شهرستان‌های اهواز، دشت آزادگان و هویزه طی چند ماه اخیر تنها ۲ روز سالم بوده و مهر امسال ۲۲ هزار بیمار بر اثر آلودگی هوا به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

رضا امینی شهردار اهواز گفت: اعتبار درآمدی امسال شهرداری اهواز ۲۰.۵ همت است که ۳.۸ همت از این رقم به دلیل آلودگی هوا کاهش یافته است.

وی افزود: کلانشهر اهواز مشکلات و کاستی‌های زیادی دارد و شهرداری امکان کمک در حوزه سلامت دانش آموزی به دلیل آلودگی هوا را ندارد.

امینی با اشاره به اقدامات شهرداری اهواز در راستای کاهش آلودگی در اهواز عنوان کرد: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودرو‌ها در محدوده کیانپارس، کاشت درخت در کمربند سبز اهواز و خریداری ۴۸ دستگاه اتوبوس جدید در سال جاری برای کاهش آلودگی هوا در حال انجام است.

شهردار اهواز اظهار کرد: ۶۴ هکتار کاشت فضای سبز در اهواز در حال انجام است و برای تبدیل شدن اتوبوس‌های شهری اهواز به هیبریدی فردا جلسه‌ای در تهران خواهیم داشت.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha