۰۰:۰۶

۱۴۰۴/۰۸/۰۸

۲۰۰ سال زندان برای ۱۵ محکوم سوخت قاچاق

۲۰۰ سال زندان برای ۱۵ محکوم سوخت قاچاق
رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور احکام مجازات ۱۵ نفر از اعضای یک باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت در جنوب استان کرمان خبر داد. 
کد خبر : ۳۰۲۹

به گزارش هاب‌صنعت؛ حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور احکام مجازات ۱۵ نفر از اعضای یک باند سازمان‌یافته قاچاق سوخت در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد مجموعاً به بیش از ۲۰۰ سال حبس، جریمه‌های نقدی چندبرابر ارزش سوخت قاچاق، ضبط اموال و خودرو‌ها محکوم شده‌اند.

وی افزود: در جریان تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند طی ۳ سال، با سوءاستفاده از جایگاه‌های سوخت، رشوه‌خواری از مسئولان شرکت نفت و اداره صمت و سوءاستفاده از پیمانکاران، عملیات قاچاق خود را ادامه داده‌اند. 

حیدزی با بیان اینکه در بررسی‌های دقیق اطلاعاتی و قضائی، قاچاق مجموعاً ۳۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۶۵۰ لیتر سوخت در این پرونده به اثبات رسیده است ادامه داد: ارزش این سوخت‌ها بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این پرونده ۷۹۳ قطعه سکه شامل ۷۳۸ سکه تمام، ۲۶ نیم‌سکه و ۲۹ ربع‌سکه، بیش از سه هزار دلار و حدود ۱۱۳۸ گرم طلا در قالب رشوه و ارتشاء میان افراد رد و بدل شده که تمامی آنها به نفع دولت ضبط شده است.

وی ارزش سوخت قاچاق شده از سوی این افراد را ۶ هزار و ۲۳ میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۲۰ ریال اعلام کرده و ادامه داد: اقدامات این باند به گونه‌ای بود که پس از دستگیری آنها، میزان قاچاق سوخت در جنوب کرمان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

حیدری افزود: در میان محکومان این پرونده، روسای وقت شرکت‌های نفت کهنوج و جیرفت، رئیس اداره صمت رودبار جنوب، چند نفر از کارکنان شرکت نفت و جایگاه‌داران سوخت نیز قرار دارند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha