به گزارش هابصنعت؛ حجتالاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور احکام مجازات ۱۵ نفر از اعضای یک باند سازمانیافته قاچاق سوخت در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: این افراد مجموعاً به بیش از ۲۰۰ سال حبس، جریمههای نقدی چندبرابر ارزش سوخت قاچاق، ضبط اموال و خودروها محکوم شدهاند.
وی افزود: در جریان تحقیقات مشخص شد که اعضای این باند طی ۳ سال، با سوءاستفاده از جایگاههای سوخت، رشوهخواری از مسئولان شرکت نفت و اداره صمت و سوءاستفاده از پیمانکاران، عملیات قاچاق خود را ادامه دادهاند.
حیدزی با بیان اینکه در بررسیهای دقیق اطلاعاتی و قضائی، قاچاق مجموعاً ۳۰ میلیون و ۳۰ هزار و ۶۵۰ لیتر سوخت در این پرونده به اثبات رسیده است ادامه داد: ارزش این سوختها بیش از ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: بررسیها نشان میدهد در این پرونده ۷۹۳ قطعه سکه شامل ۷۳۸ سکه تمام، ۲۶ نیمسکه و ۲۹ ربعسکه، بیش از سه هزار دلار و حدود ۱۱۳۸ گرم طلا در قالب رشوه و ارتشاء میان افراد رد و بدل شده که تمامی آنها به نفع دولت ضبط شده است.
وی ارزش سوخت قاچاق شده از سوی این افراد را ۶ هزار و ۲۳ میلیارد و ۳۱۱ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۲۰ ریال اعلام کرده و ادامه داد: اقدامات این باند به گونهای بود که پس از دستگیری آنها، میزان قاچاق سوخت در جنوب کرمان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.
حیدری افزود: در میان محکومان این پرونده، روسای وقت شرکتهای نفت کهنوج و جیرفت، رئیس اداره صمت رودبار جنوب، چند نفر از کارکنان شرکت نفت و جایگاهداران سوخت نیز قرار دارند.
انتهای پیام/