۱۲:۵۷

۱۴۰۴/۰۷/۲۷

آب طالقان بالاخره به تهران رسید

آب طالقان بالاخره به تهران رسید
به گفته سخنگوی صنعت آب کشور، طرح انتقال آب طالقان به تهران نهایی شد و در هر ثانیه ۵ متر مکعب آب به تهران تحویل داده می‌شود.
کد خبر : ۲۸۶۴

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از خبرگزاری فارس؛ عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب کشور گفت: طرح انتقال آب از سد طالقان به تهران به ایستگاه پایانی رسید و از روز جمعه این طرح به‌صورت نهایی تکمیل شد.

وی گفت: قبلاً از محل انتقال آب طالقان به کرج ۲ و نیم مترمکعب در ثانیه تحویل کرج داده شد و به جای آن ۲ و نیم مترمکعب از سهمیه کرج از خط قبلی تحویل تهران داده شد، اما اکنون با به اتمام رسیدن کل پروژه و پایان یافتن خط لوله انتقال آب از طالقان به آبگیر بیلقان در کرج که به طول ۶۴ کیلومتر است، آب طالقان به تهران رسید.

به گفته سخنگوی صنعت آب، هر ساعت بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ لیتر به ظرفیت انتقال آب به تهران اضافه می‌شود، در حال حاضر علاوه بر آن ۲ و نیم مترمکعب قبلی در ثانیه که از خط قبلی تحویل تهران داده می‌شد، ۲ و نیم مترمکعب جدید نیز به آن اضافه شده و مجموع آب تحویلی به تهران ۵ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

وی درباره بارندگی‌ها نیز گفت: در سال آبی جدید از اول مهر تاکنون متاسفانه هنوز بارندگی دریافت نکرده‌ایم و خبری نیست، لذا همه مردم و سازمان‌ها دستگاه‌ها و صنایع باید مدیریت صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند و آب را به صورت بهینه مصرف کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha