۱۳:۵۶

۱۴۰۴/۰۶/۱۱

سخنگوی وزارت خارجه: ادعا‌های یک‌جانبه درباره میدان آرش را نمی‌پذیریم

سخنگوی وزارت خارجه: ادعا‌های یک‌جانبه درباره میدان آرش را نمی‌پذیریم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه همواره بر گفت‌و‌گو‌های دوجانبه با کویت برای رسیدن به یک توافق و تفاهم منصفانه و پایدار درباره میدان گازی آرش تأکید کرده‌ایم، گفت: ادعا‌های یک‌جانبه درباره این میدان را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.
کد خبر : ۲۲۷۰

به گزارش هاب‌صنعت؛ اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز(سه‌شنبه، ۱۱ شهریور) در نشست خبری درباره بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس، همچنین موضع ایران درباره ۲ بحث اصلی، یعنی جزایر ایرانی و میدان آرش اظهار کرد: ما تقریباً به تفصیل در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد مواضع خود را اعلام کردیم. در این بیانیه تأکید کردیم که تکرار ادعا‌های ارضی که به منزله چشمداشت ارزی علیه بخشی از قلمرو یک دولت مستقل است، به هیچ عنوان قابل قبول نیست. این ادعا‌ها و تکرار آنها هیچ حقی برای طرف مقابل ایجاد نمی‌کند و تنها به سوءتفاهم‌ها دامن می‌زند، در شرایطی که منطقه باید با صدای واحد علیه خطر اصلی یعنی توسعه‌طلبی و جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی مردم مسلمان در فلسطین اشغالی هم‌صدا و همگام شود.

وی افزود: ما واقعاً متأسفیم که از فرصت این نشست‌ها برای تکرار برخی ادعا‌ها علیه ایران استفاده می‌شود. قاعدتاً این ادعا‌ها هیچ تغییری در واقعیت‌های جغرافیایی، تاریخی و حقوقی مرتبط با این جزایر ایجاد نمی‌کند و هیچ تأثیری بر حاکمیت نافذ و قطعی ایران بر این بخش از سرزمین خود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در رابطه با میدان گازی آرش نیز تأکید کردیم که براساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات، ادعا‌های یک‌جانبه درباره این میدان را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم. ما همواره بر گفت‌و‌گو‌های دوجانبه با کویت برای رسیدن به یک توافق و تفاهم منصفانه و پایدار در خصوص این میدان مشترک تأکید کرده‌ایم و همچنان آماده ادامه این مذاکرات هستیم.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha