۲۰:۳۲

۱۴۰۴/۰۶/۰۹

بهره‌برداری از فاز دوم خط اضطراری انتقال آب از سد طالقان

بهره‌برداری از فاز دوم خط اضطراری انتقال آب از سد طالقان
وزیر نیرو گفت: امروز نهم شهریور فاز دوم خط اضطراری انتقال آب از سد طالقان به تهران و کرج نهایی شد.
کد خبر : ۲۲۴۷

به گزارش هاب‌صنعت؛ عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو گفت: امروز نهم شهریور شاهد به نتیجه‌رسیدن و نهایی‌شدن فاز دوم خط اضطراری انتقال آب از سد طالقان به تهران و کرج هستیم.

وی افزود: این طرح عظیم به طول ۶۲ کیلومتر در سه فاز طراحی و اجرا شده که فاز اول آن ۲۴ مرداد با انتقال ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه به طول ۲۲ کیلومتر به شهر هشتگرد و فاز دوم انتقال ۲هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه به طول ۵۴ کیلومتر آب به تصفیه‌خانه شماره ۲ کرج است که گامی مهم برای تأمین آب پایدار مردم شهر تهران و کرج محسوب می‌شود.

علی‌آبادی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود فاز سوم و پایانی این طرح نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد؛ در این فاز نیز ۲هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه به آب‌گیر بیلقان منتقل می‌شود که سهم تهران خواهد بود.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha