به گزارش هابصنعت؛ عباس علیآبادی، وزیر نیرو گفت: امروز نهم شهریور شاهد به نتیجهرسیدن و نهاییشدن فاز دوم خط اضطراری انتقال آب از سد طالقان به تهران و کرج هستیم.
وی افزود: این طرح عظیم به طول ۶۲ کیلومتر در سه فاز طراحی و اجرا شده که فاز اول آن ۲۴ مرداد با انتقال ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه به طول ۲۲ کیلومتر به شهر هشتگرد و فاز دوم انتقال ۲هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه به طول ۵۴ کیلومتر آب به تصفیهخانه شماره ۲ کرج است که گامی مهم برای تأمین آب پایدار مردم شهر تهران و کرج محسوب میشود.
علیآبادی ادامه داد: پیشبینی میشود فاز سوم و پایانی این طرح نیز در آینده نزدیک به بهرهبرداری برسد؛ در این فاز نیز ۲هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه به آبگیر بیلقان منتقل میشود که سهم تهران خواهد بود.
انتهای پیام/