۱۳:۳۰

۱۴۰۴/۰۶/۰۵

عراقچی از ورود بازرسان آژانس به ایران با تصمیم شعام و برای تعویض سوخت نیروگاه بوشهر خبر داد

عراقچی از ورود بازرسان آژانس به ایران با تصمیم شعام و برای تعویض سوخت نیروگاه بوشهر خبر داد
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران با تصمیم شورای عالی امنیت ملی و برای نظارت بر تعویض سوخت نیروگاه بوشهر انجام گرفته است، گفت: هیچ متن توافقی درباره چارچوب همکاری جدید ایران و آژانس مورد تایید نهایی قرار نگرفته است.
کد خبر : ۲۱۸۰

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه با اشاره به اظهارنظر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ورود بازرسان این نهاد به ایران، گفت: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی همکاری با آژانس را موکول به تصمیم شورای عالی امنیت ملی کرده است لذا طبق قانون تمام درخواست‌های آژانس به شورای عالی امنیت ملی می‌رود تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: اکنون نیز در خصوص تعویض سوخت نیروگاه بوشهر که باید تحت نظر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شود، تصمیمات گرفته شده و هر نوع همکاری نیز در همین چارچوب قانون مجلس خواهد بود که تامین‌کننده منافع ملت ایران باشد.

وی در رابطه با اظهارات نماینده مردم تهران در نشست علنی امروز مجلس درباره نهایی شدن متن توافق همکاری ایران و آژانس درباره مدالیته جدید، تصریح کرد: هیچ متنی هنوز مورد تایید نهایی قرار نگرفته است؛ بعضی از دیدگاه‌ها بین ۲ طرف ردوبدل شده و دیدگاه‌های آژانس نیز چندین مرتبه به‌صورت مکتوب ارائه شده است. در هر مذاکره طبیعی است طرفین دیدگاه‌ها و نظرات خودشان را تبادل می‌کنند تا نهایتا طی یک مذاکره به جمع‌بندی برسند. نمی‌دانم متن مورد اشاره نماینده محترم از کجا آمده، اما باید گفت که این متن، متن مورد مذاکره و توافق نیست.

عراقچی درباره محور نشست امروز خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز دربارا مسیر ارمنستان و آذربایجان و توافق صورت‌گرفته، مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها، مذاکرات با آژانس، مباحث اسنب‌بک و تمدید آن تبادل نظر خوبی صورت گرفت و نمایندگان نظرات مفیدی ارائه کردند. 

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha