۱۶:۰۲

۱۴۰۴/۰۶/۰۲

اطلاعیه شرکت ملی نفت درباره حکم مدیریت رئیس شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت

اطلاعیه شرکت ملی نفت درباره حکم مدیریت رئیس شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت
روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در اطلاعیه‌ای به ارائه توضیح درباره حکم انتصاب برات قبادیان به‌عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پرداخت.
کد خبر : ۲۱۲۲

به گزارش هاب‌صنعت؛ روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در اطلاعیه‌ای به ارائه توضیح درباره حکم انتصاب برات قبادیان به‌عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پرداخت. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی در ارتباط با حکم انتصاب برات قبادیان به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و اشکالات حقوقی واردشده در حکم انتصاب صورت گرفته، نکات ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌شود:

در خصوص انتقاد واردشده مبنی بر عدم رعایت ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم و غیرقانونی بودن انتصابات صورت گرفته در  شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت(به دلیل ادغام این شرکت در سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی)، به اطلاع می‌رساند که با توجه به عدم تشکیل سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تا زمان تشکیل این سازمان به وظایف قانونی محول شده به این شرکت که در قوانین مختلف و مصوبات شورای اقتصاد تصریح‌شده، عمل کرده است و با توجه به اینکه بهینه‌سازی برای کشور به عنوان یک اصل و اولویت می‌باشد این شرکت در چارچوب قوانین مقررات و اساسنامه خودنسبت به انجام وظایف محوله اقدام می‌نماید.

در واقع، رعایت مفاد و تکالیف قانونی درباره این شرکت، پس از ادغام امری واجب و ضروری است. 

بدیهی است که پس از ادغام یادشده، قوانین و مقررات ابلاغی درباره الزامات قانونی جدید به صورت کامل رعایت خواهد شد.

در ارتباط با مباحث مربوط به انتخاب و انتصاب اعضای هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز این توضیح ضروری است که اعضای هیأت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با پیشنهاد رئیس و تصویب مجمع عمومی انتخاب و برای صدور حکم به مقامات ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

در عین حال، تغییر هر یک از اعضای هیئت مدیره، قبل از پایان مدت عضویت آنان نیز با پیشنهاد رئیس مجمع عمومی و تصویب مجمع عمومی امکان‌پذیر می‌باشد.

در این میان ذکر این نکته ضروری است که انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در دولت چهاردهم در تاریخ ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۳ در مجمع عمومی صورت پذیرفته و در خرداد ۱۴۰۴ و همزمان با تغییر مدیرعامل این شرکت، مجمع عمومی مجدداً تشکیل جلسه داده و نسبت به جانشینی مدیرعامل در هیئت مدیره به جای مدیر عامل قبلی اقدام کرده است.

در پایان بار دیگر تاکید می‌شود که وزارت نفت و همه شرکت‌های زیر مجموعه آن همواره پیرو قوانین و مقررات اعلامی بوده و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام حرکت می‌کنند. 

در ارتباط با صلاحیت انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز تاکید می‌شود که کلیه فرایند‌های قانونی و استعلام‌های مربوطه صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha