۱۸:۱۵

۱۴۰۴/۰۵/۲۲

بابک زنجانی فقط ۱۵ میلیون دلار از بدهی ۱.۸ میلیارد دلاری به بانک مرکزی را پرداخت کرده است

بابک زنجانی فقط ۱۵ میلیون دلار از بدهی ۱.۸ میلیارد دلاری به بانک مرکزی را پرداخت کرده است
کد خبر : ۱۹۹۷

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از ایلنا؛ پس از آزادی و آغاز فعالیت‌های اقتصادی «بابک زنجانی» با ادعای تسویه بدهی.ها، وزارت نفت و بانک مرکزی به‌عنوان بزرگترین طلبکاران از زنجانی اعلام کردند که بدهی تسویه نشده است.

طبق گفته مدیر عامل شرکت ملی نفت مطابق رای دادگاه اموال این فرد به نفع شرکت ملی نفت مصادره شده، اما هنوز مطالبات ما را پوشش نداده است. ما با دادستانی تهران در هماهنگی کامل هستیم و اعلام کردیم تا زمانی که تمام مطالبات شرکت نفت وصول نشود رضایت نخواهیم داد تا این لحظه هیچ تغییری در پرونده رخ نداده است و هنوز ما به دنبال وصول طلب خود هستیم.

پس از آن هم رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که نیکل‌های این فرد در خزانه بانک مرکزی قرار دارد و توافق این است که بابک زنجانی خودش این نیکل‌ها را بفروشد و طلب بانک مرکزی را بپردازد. بانک مرکزی هیچ ورودی به ارزش این نیکل‌ها ندارد، ما از بابک زنجانی خواسته‌ایم که نیکل‌ها را بفروشد و طلب ما را بدهد.

این نیکل‌ها تا به امروز به فروش نرفته است بنابراین زنجانی همچنان به بانک مرکزی بدهکار است. اما پیش‌تر یک مقام آگاه به ایلنا گفته بود که این دارایی بابک زنجانی ارزش اقتصادی ندارد و امکان مصرف و فروش آن نیست؛ بنابراین ابهاماتی درباره عیار نیکل‌های انبارشده در خزانه بانک مرکزی وجود دارد و این ظن مطرح می‌شود که از آنجایی که عیار نیکل پایین است، فروش نمی‌رود زیرا اساسا نیکل فلز باارزشی است و نیکل باعیار ۹۹ درصد مشتری و خریدار دارد. 

با وجود این، روز گذشته در صفحه منتسب به بابک زنجانی در شبکه اجتماعی ایکس، ادعای جدیدی مطرح شده و با فرض اینکه صفحه در اختیار شخص زنجانی است، وی مدعی شده که «محکومیت من در پروند‌های رقم خورد که محور آن ۲ میلیارد یورو دارایی مسدودشده وزارت نفت بود! همان مبلغی که به‌دلیل تحریم‌ها از بانک FIIB قابل انتقال نبود و مدعی بودند «وجود ندارد»، اما وجود داشت. اکنون تسویه ارزی انجام شده است.»

علی‌رغم این ادعای زنجانی مبنی بر اینکه تسویه ارزی انجام شده است؛ یک مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تسویه بدهی زنجانی به بانک مرکزی و وزارت نفت، گفت: زنجانی به بانک مرکزی ۱.۸ میلیارد دلار بدهکار است که تا به این لحظه تنها ۱۵ میلیون دلار را تسویه کرده است و برای مابقی بدهی‌ها اقدامی صورت نگرفته و زنجانی همچنان به بانک مرکزی بدهکار است. 

وی همچنین درباره تهاتر بدهی با نیکل اظهار کرد: نیکل‌های زنجانی در قالب دوک و نخ نیکل از ۲ سال گذشته وارد خزانه بانک مرکزی شده است و قرار بر این بود که زنجانی این نیکل‌ها را بفروشد و طلب بانک مرکزی را بپردازد، اما تاکنون اقدامی برای فروش انجام نشده است. اطلاعاتی هم از ارزش و عیار دوک‌های نیکل در دست نیست و اساسا بانک مرکزی مسئول ارزش‌گذاری نیکل‌ها نیست.

این مقام مسئول درباره ادعای دیگر زنجانی درباره بازگشت دارایی‌ها در بانک مالزی درحالی‌که وکیل خودش گفته بود این پول توسط شرکت کرسنت ضبط شده(هر چند که زنگنه، وزیر سابق نفت بار‌ها اعلام کرده بود زنجانی پولی در بانک مالزی ندارد)، گفت: این موضوع را نهاد دیگری خارج از دولت دنبال و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha