به گزارش هابصنعت به نقل از نفتآنلاین؛ هر سال تعداد زیادی از دانشجویان رشته مهندسی نفت از دانشگاههای سراسر کشور فارغالتحصیل میشوند، اما بسیاری از آنها همچنان در بلاتکلیفی بهسر میبرند و موفق به استخدام در شرکتهای دولتی یا خصوصی مرتبط با صنعت نفت نشدهاند.
درحالیکه مسیر شغلی فارغالتحصیلان این رشته عمدتاً به صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ختم میشود، آگهیهای استخدامی شرکتهای فعال در این حوزه نشان میدهد که استقبال چندانی از جذب نیروهای متخصص این رشته وجود ندارد. این بیتوجهی در داخل کشور، در تضاد کامل با رویه شرکتهای بزرگ بینالمللی است که مهندسین نفت را در اولویت جذب خود قرار میدهند.
جوانانی که با امید به آیندهای روشن وارد این رشته شدهاند، پس از سالها تحصیل و تلاش، با کمبود فرصتهای شغلی مواجه میشوند؛ مسئلهای که آنها را نسبت به انتخاب تحصیلی خود دلسرد و پشیمان کرده است.
اکنون این پرسش مطرح میشود: اگر نیازی به مهندسین نفت در کشور وجود ندارد، چرا همچنان بر گسترش این رشته در دانشگاهها اصرار دارید؟ آیا زمان آن نرسیده که بازنگری جدی در سیاستهای آموزشی و استخدامی مرتبط با این حوزه صورت گیرد؟
انتهای پیام/