پنجمین زمستان ناترازی گاز در ایران با افزایش ۶ درصدی مصرف گاز نسبت به سال قبل مواجه شده است که این مسئله بیش از هرچیز به صنایع آسیب وارد میکند.
هیدروژن و پیلهای سوختی در حال تبدیلشدن به رکن مهمی از آینده انرژیاند. بسیاری از کشورها در حال برنامهریزی برای استفاده از آنها در نیروگاهها بهعنوان جایگزین گاز طبیعی هستند.
در ۲۴ ساعته گذشته بیش از ۷۲ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیر جزء مصرف شد.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با ارزیابی آخرین وضع تأمین خوراک پایدار برای کارخانه انجیال ۳۱۰۰ دهلران گفت: انتقال گازهای همراه میدان دهلران از مسیر ایستگاه تقویت فشار بیات و ارسال مستقیم گازهای میدان چشمهخوش به این مجتمع فرآورشی تسریع شود.
با واردات گاز روسیه، میتوان نیاز استانهای شمالی را تأمین کرد و قرارداد صادرات گاز به پاکستان (۸ میلیارد مترمکعب) و افزایش صادرات به عراق (۱۰ میلیارد مترمکعب) را عملی کرد.
مذاکرات صادرات گاز روسیه به ایران به مرحله پایانی رسیده است.
فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا که پیمانکار میدان آرش است به تازگی اعلام کرد که کویت به عنوان طرف مشترک این میدان، کار روی این میدان را شروع کرده و در مرحله گفتوگو هستند.
نایبرئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قطعی گاز صنایع در فصل زمستان با تأخیر انجام میشود، چون میزان گازی که الان به شبکه تزریق میشود با میزان مصرفی که وجود دارد همخوان نیست.
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید گاز در پالایشگاههای این مجتمع با حداکثر ظرفیت و با رعایت کامل الزامات ایمنی خبر داد و اعلام کرد: با توجه به پیشبینی ورود سامانههای بارشی، تمام تمهیدات لازم اندیشیده و اجرایی شده است.
رئیس مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز در بخشهای خانگی، تجاری و صنایع جزء در کشور روندی افزایشی داشته و از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب عبور کرده است.