قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا (ص) اعلام کرد: از این لحظه به دلیل ناامنی در منطقه، تنگه هرمز برای تردد هر نوع شناور اعم از نفتکش و تجاری بسته اعلام میگردد و هرگونه تردد مورد اصابت قرار خواهد گرفت.
در پی حمله موشکی آمریکا به ۲ مخزن بتنی ذخیره آب با ظرفیت مجموع ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب در بخش بمانی، دسترسی ۲۰ هزار نفر از مردم این منطقه به آب سالم قطع شد.
اروپا که ادعا میکرد بعد از جنگ اوکراین از واردات انرژی مستقل شده است، اما حالا جنگ ایران نشان داد این قاره همچنان ۹۷ درصد نفت خود را از خارج تأمین میکند و روزانه ۵۷۵ میلیون دلار ضرر میبیند.
ترکیه و عربستان در تلاش برای احیای راهآهن تاریخی حجاز و امتداد آن تا سواحل عمان هستند؛ پروژهای که میتواند وابستگی منطقه به تنگه هرمز را کاهش داده و نقشه ژئوپلیتیکی غرب آسیا را بازنویسی کند.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در دوران جنگ عملکردی از خود نشان داد که درعمل مردم دچار کمبود و یا مشکلی در بخش سوخت و انرژی نشدند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش مصرف بنزین، توسعه سوختهای جایگزین است، گفت: تجربه سالهای گذشته نشان داده که توسعه سیانجی نقش بسیار مهمی در مدیریت مصرف بنزین دارد.
نیروی دریایی سپاه تأکید کرد که تردد شناورها در تنگه هرمز براساس قواعد از پیش تعیینشده ادامه دارد.
وزیر نفت گفت: اگر بتوانیم با مدیریت مصرف و اجرای راهکارهای بهینهسازی، نیاز به واردات بنزین را کاهش دهیم، این منابع میتواند در مسیر بهبود و ارتقای معیشت مردم هزینه شود.