منابع بازار اعلام کردند روسیه بهمنظور افزایش تولید پالایشگاهها، صادرات نفت خود را در ماه ژوئن(خرداد) کاهش میدهد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون با بیان اینکه از ابتدای پارسال تا پایان نیمه نخست خرداد امسال با انجام اقدامهای ابتکاری و اصلاحی و راهاندازی تأسیسات بخش خصوصی، روزانه بیش از ۵۵ میلیون فوت مکعب گاز مشعل جمعآوری شده است، گفت: با احتساب دیگر اقدامها در سالهای اخیر، حجم گازسوزی به کمتر از ۶درصد رسیده و این اقدام تأثیری بسزا در کاهش آلایندههای محیط زیستی و افزایش بهرهوری داشته است.
طرح انتقال سهمیه کارت سوخت به کارت بانکی از جمله راهکارهای مدیریت مصرف سوخت به شمار میرود که با وجود آماده بودن زیرساختها و الزام قانونی نسبت به اجرای آن، هنوز وارد فاز عملیاتی نشده است. بررسیها نشان میدهد وزارت نفت بهعنوان یکی از متولیان این طرح آمادگی کامل خود را برای اجرای آن اعلام کرده، بهطوریکه وزیر نفت در نشست مجازی با نمایندگان مجلس، با اشاره به آمادگی برای اجرای این طرح گفت: زیرساختهای اجرای انتقال سهمیه کارت سوخت به کارت بانکی آماده و به همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی نیاز دارد که تاکنون اتفاق مؤثری دراینباره رخ نداده و نیازمند پیگیری است.
مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا به نقل از مقامهای محلی، از آتشسوزی در اتاق موتور یک نفتکش در نزدیکی شهر بندری صحار در عمان خبر داد.
قیمت نفت در پی اعلام انسداد تنگه هرمز از سوی ایران در کمتر از چند ساعت افزایش یافت.
قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا (ص) اعلام کرد: از این لحظه به دلیل ناامنی در منطقه، تنگه هرمز برای تردد هر نوع شناور اعم از نفتکش و تجاری بسته اعلام میگردد و هرگونه تردد مورد اصابت قرار خواهد گرفت.
در پی حمله موشکی آمریکا به ۲ مخزن بتنی ذخیره آب با ظرفیت مجموع ۲هزار و ۵۰۰ مترمکعب در بخش بمانی، دسترسی ۲۰ هزار نفر از مردم این منطقه به آب سالم قطع شد.
اروپا که ادعا میکرد بعد از جنگ اوکراین از واردات انرژی مستقل شده است، اما حالا جنگ ایران نشان داد این قاره همچنان ۹۷ درصد نفت خود را از خارج تأمین میکند و روزانه ۵۷۵ میلیون دلار ضرر میبیند.
ترکیه و عربستان در تلاش برای احیای راهآهن تاریخی حجاز و امتداد آن تا سواحل عمان هستند؛ پروژهای که میتواند وابستگی منطقه به تنگه هرمز را کاهش داده و نقشه ژئوپلیتیکی غرب آسیا را بازنویسی کند.
نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در دوران جنگ عملکردی از خود نشان داد که درعمل مردم دچار کمبود و یا مشکلی در بخش سوخت و انرژی نشدند.